Vad är "Gatufotografi på mitt sätt"?


Googlar man på "gatufotografi" hittar man snart många och långa utläggningar om vad det egentligen är. Och omständliga beskrivningar av hur konsten ska utövas...

Det är därför jag gör det på "mitt sätt". :-) Så slipper jag fundera på vad som är rätt eller fel, om jag bryter mot någon vedertagen regel eller rent av förolämpar någon genom att kalla mitt fotande för street.

Jag tar snapshots på stan med kompaktkameran:

#28



...eller med systemkameran:

#29



Och jag redigerar alltid mina foton. (Kolla på bil(d)en några sekunder...)

Det händer till och med att jag manipulerar vissa foton:

#30



För det är ju MITT foto, och därför gör jag precis vad jag vill med det.

Fast det "får" man inte om man är en seriös gatufotograf...

Så antagligen är jag inte en sån. :-)

/Fredrik A, oseriös?







Kommentarer
Postat av: Jimmy D

Helt rätt! Vem vill följa ett regelverk om man vill göra sin egen grej?



Har du sett den här sajten?

http://www.nonphotography.com/

2011-04-18 @ 18:03:40
URL: http://sthlmstreet.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0