Varför fota på gatan?


För att jag är intresserad av att skildra LIVET snarare än att avbilda människor.

Jag har förståelse för att människor vill ha snygga porträtt på sej själva, men jag har ingen större förståelse för porträttfotografi. Regisserade, inte sällan även av- eller utklädda, människor i konstlade poser framför en lins... Öööhhh, liksom?? 

Gatufotografi är precis tvärt om! Ärligt och rakt av. Verkligheten precis sådan som den är! Eller var, i just det ögonblicket som kameran trycktes av. :-)

/Fredrik A




#27












Kommentarer
Postat av: Johan Dahlhöjd

Riktigt bra skrivet! Vad kör du för obj.? Jag blir alltid lite illa till mods när jag fotar nära folk med mitt 18-55 VR...är sugen på ett upp till minst 105 för att få ut avståndet lite utan att för den skull tumma på bildkvalitet. Hoppas din dag blir bra! Mvh! J

2011-04-13 @ 10:41:14
URL: http://dahlhojdsfoto.blogspot.com/
Postat av: Frida

Det är sant. Jag gillar bilder som ger en historia, när man blir intresserad även fast jag också tycker om porträttfoton :)

2011-04-22 @ 00:14:53
URL: http://svartasvalor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0